Nabídka akreditovaných výcviků a kursů
Uvádíme odkazy na možnosti akreditovaného vzdělávání doporučeného pro pracovníky linek důvěry. Jde zejména o výcviky v telefonické krizové intervenci, chatové krizové intervenci a v internetovém (e-mailovém) poradenství.

Práce s klientem v akutní krizi – 8 hodin (4. 3. 2021)
Kurz je zaměřen na zvýšení kompetencí v práci s klientem v náročné situaci, stavu krize a krizí narušeného fungování. Účastníci získají dovednosti, kterými mohou takového klienta stabilizovat, zabránit dalšímu rozvinutí krizového stavu a zvýšit efektivitu práce s klientem. Kurz využijí pracovníci so…

Výcvik v chatové krizové intervenci a poradenství – 24 hodin (12. – 14. 3. 2021)
Výcvik je zaměřený na specifika krizové intervence a poradenství v online chatovém prostředí.
Účastníci se seznámí se zásadami a principy chatu, jeho možnostmi a limity, typologií
kontaktů, metodikou, etickými aspekty práce, technickými možnostmi apod.
Výcvik je určen zejména pro pracovníky a studenty pomáhajících profesí, pracovníky sociálních
služeb i pro další zájemce z řad laické veřejnosti. Lektoři přitom vycházejí z dlouholeté praxe
linky důvěry.
Účastníci se seznámí se zásadami a principy chatu, jeho možnostmi a limity, typologií
kontaktů, metodikou, etickými aspekty práce, technickými možnostmi apod.
Výcvik je určen zejména pro pracovníky a studenty pomáhajících profesí, pracovníky sociálních
služeb i pro další zájemce z řad laické veřejnosti. Lektoři přitom vycházejí z dlouholeté praxe
linky důvěry.

Výcvik v e-mailovém poradenství v kontextu krizové intervence – 24 hodin (9. – 11. 4. 2021)
Výcvik je zaměřený na specifika krizové intervence a poradenství prostřednictvím e-mailu.
Účastníci se seznámí s obecnými principy krize a krizové intervence a s jejich aplikací
v rámci internetového poradenství. Výcvik dále vymezuje možnosti a limity této služby,
zabývá se procesní a formální stránkou tvorby e-mailů. Budou popsány různé typy kontaktů
i uživatelů, metodické otázky, etické aspekty práce, ale i technické, provozní a personální
podmínky nutné pro zavedení služby. Výcvik je veden týmem s dlouholetou zkušeností
s poskytováním e-mailového poradenství v podmínkách linky důvěry.
Účastníci se seznámí s obecnými principy krize a krizové intervence a s jejich aplikací
v rámci internetového poradenství. Výcvik dále vymezuje možnosti a limity této služby,
zabývá se procesní a formální stránkou tvorby e-mailů. Budou popsány různé typy kontaktů
i uživatelů, metodické otázky, etické aspekty práce, ale i technické, provozní a personální
podmínky nutné pro zavedení služby. Výcvik je veden týmem s dlouholetou zkušeností
s poskytováním e-mailového poradenství v podmínkách linky důvěry.

Výcvik v internetovém poradenství – 24 hodin (3. – 5. 6. 2021)
Cílem kurzu je seznámit účastníky se základními otázkami internetového poradenství, a to především z oblasti komunikace s klientem prostřednictvím e-mailu.
Výcvik zahrnuje témata techniky práce při poskytování služby, hranicím, možnostem a rizikům této poradenské služby, postavení pracovníka v tomto poradenském procesu a technickým požadavkům na realizaci služby.
Výcvik zahrnuje témata techniky práce při poskytování služby, hranicím, možnostem a rizikům této poradenské služby, postavení pracovníka v tomto poradenském procesu a technickým požadavkům na realizaci služby.

Souhrnný výcvik v telefonické krizové intervenci – 116 hodin (termín se připravuje)
Souhrnný výcvik v telefonické krizové intervenci připravuje zájemce pro práci na lince důvěry či na jiném pracovišti s krizovým telefonem. Je profesním kurzem v rámci systému dalšího vzdělávání. Kurz je koncipován do pěti ucelených víkendových bloků – modulů. Výcvik má tři úrovně: teoretickou, prakt…

REMEDIUM – Komplexní krizová intervence (KKI) – 248 hodin (začátek v říjnu 2021)
Cílem kurzu je především připravit účastníky kurzu na výkon práce pracovníka v sociálních službách, a to zejména těch, v jejichž rámci je poskytována krizová pomoc a odborné sociální poradenství.
Kurz je zaměřen na vykonávání prací spojených se všemi formami krizové pomoci a poradenství klientům – telefonická krizová intervence, krizová intervence tváří v tvář v ambulantní i terénní formě, v lůžkovém zařízení a v domácím prostředí klienta.
Kurz je zaměřen na vykonávání prací spojených se všemi formami krizové pomoci a poradenství klientům – telefonická krizová intervence, krizová intervence tváří v tvář v ambulantní i terénní formě, v lůžkovém zařízení a v domácím prostředí klienta.

Kompletní krizová intervence Olomouc podzim 2020 – jaro 2021- přihlašování bylo zastaveno
Krizovým interventům, pracovníkům krizových linek, studentům psychologie, pracovníkům v sociálních službách, sociálním pracovníkům a dalším účastníkům se zájmem o oblast sociální prevence, sociálního poradenství, krizovou intervenci a telefonní krizovou intervenci.
Moravští lektoři – Výcvik komplexní krizové intervence
Výcvik komplexní krizové intervence v pomáhajících profesích připraví absolventa na aplikaci krizové intervence v sociálních službách. Výcvik zahrnuje mimo jiné i přípravu pro sociální služby telefonická krizová pomoc, krizová pomoc a intervenční centra.

Výcvik v chatovém a e-mailovém poradenství v kontextu krizové intervence – 40 hodin (termín se připravuje)
Výcvik je zaměřený na specifika krizové intervence a poradenství ve virtuálním prostředí.
Účastníci se seznámí s obecnými charakteristikami krize
a krizové intervence a s jejich aplikací v prostředí internetu, se zásadami a principy e-mailu
a chatu, jejich možnostmi a limity, typologií kontaktů, metodikou, etickými aspekty práce,
technickými možnostmi apod. Lektoři přitom vycházejí z dlouholeté praxe linky důvěry.
Účastníci se seznámí s obecnými charakteristikami krize
a krizové intervence a s jejich aplikací v prostředí internetu, se zásadami a principy e-mailu
a chatu, jejich možnostmi a limity, typologií kontaktů, metodikou, etickými aspekty práce,
technickými možnostmi apod. Lektoři přitom vycházejí z dlouholeté praxe linky důvěry.