Nabídka akreditovaných výcviků a kursů
Uvádíme odkazy na možnosti akreditovaného vzdělávání doporučeného pro pracovníky linek důvěry. Jde zejména o výcviky v telefonické krizové intervenci, chatové krizové intervenci a v internetovém (e-mailovém) poradenství.

Telefonická krizová intervence – 120 hodin – (16. 9. 2022 – 5.3 . 2023) – novinka, stále volná místa!
Účastníci se seznámí s obecnými charakteristikami krize a krizové intervence a s jejich aplikací v telefonickém kontaktu. Výcvik se zaměří na typologii kontaktů, etické,
metodické a provozní aspekty práce, právní a technické možnosti apod. Výcvik se bude věnovat rovněž možnostem práce s opakovaným klientem a specifiky práce s klientem s duševním onemocněním. Součástí výcviku je rovněž nácvik práce se sebepoškozujícím se a sebevražedným klientem.
Výcvik je prakticky zaměřen a primárně čerpá ze zkušeností konzultantů linky důvěry.
metodické a provozní aspekty práce, právní a technické možnosti apod. Výcvik se bude věnovat rovněž možnostem práce s opakovaným klientem a specifiky práce s klientem s duševním onemocněním. Součástí výcviku je rovněž nácvik práce se sebepoškozujícím se a sebevražedným klientem.
Výcvik je prakticky zaměřen a primárně čerpá ze zkušeností konzultantů linky důvěry.

Výcvik v e-mailovém poradenství v kontextu krizové intervence – 24 hodin (7. – 9. 10. 2022) – DISTANČNÍ FORMA
Výcvik je zaměřený na specifika krizové intervence a poradenství prostřednictvím e-mailu.
Účastníci se seznámí s obecnými principy krize a krizové intervence a s jejich aplikací
v rámci internetového poradenství. Výcvik dále vymezuje možnosti a limity této služby,
zabývá se procesní a formální stránkou tvorby e-mailů. Budou popsány různé typy kontaktů
i uživatelů, metodické otázky, etické aspekty práce, ale i technické, provozní a personální
podmínky nutné pro zavedení služby. Výcvik je veden týmem s dlouholetou zkušeností
s poskytováním e-mailového poradenství v podmínkách linky důvěry.
Účastníci se seznámí s obecnými principy krize a krizové intervence a s jejich aplikací
v rámci internetového poradenství. Výcvik dále vymezuje možnosti a limity této služby,
zabývá se procesní a formální stránkou tvorby e-mailů. Budou popsány různé typy kontaktů
i uživatelů, metodické otázky, etické aspekty práce, ale i technické, provozní a personální
podmínky nutné pro zavedení služby. Výcvik je veden týmem s dlouholetou zkušeností
s poskytováním e-mailového poradenství v podmínkách linky důvěry.

Výcvik v internetovém poradenství – 24 hodin (16. – 18. 9. 2022)
Kurz je určen pracovníkům v sociálních služeb – sociální pracovníci, pracovníci v sociálních službách a další zájemci. Účastníci kurzu jsou vybaveni sadou pracovních listů a teoretických souhrnů. Sada těchto dokumentů tvoří ucelený soubor tištěných informací a výkladů k tématu výcviku. Zvyšuje se ta…

Výcvik v chatové krizové intervenci a poradenství – 24 hodin (21. – 23. 10.) – DISTANČNÍ FORMA
Výcvik je zaměřený na specifika krizové intervence a poradenství v online chatovém prostředí.
Účastníci se seznámí se zásadami a principy chatu, jeho možnostmi a limity, typologií
kontaktů, metodikou, etickými aspekty práce, technickými možnostmi apod.
Účastníci se seznámí se zásadami a principy chatu, jeho možnostmi a limity, typologií
kontaktů, metodikou, etickými aspekty práce, technickými možnostmi apod.

Chatové poradenství I, Chatové poradenství II – 24 hodin (21. – 23. 10. 2022)
Z pohledu témat: techniky práce při poskytování služby, hranice, možnosti a specifika a náročné situace při realizaci poradenství. Kurz je koncipován tak, aby poskytl potřebný teoretický základ, současně však nabízí prostor pro dostatečný praktický nácvik chatové komunikace s klientem. Kurz lektoruj…

Výcvik v chatovém a e-mailovém poradenství v kontextu krizové intervence – 40 hodin (11. – 13. 11. a 19. – 20. 11. 2022) – DISTANČNÍ FORMA
Výcvik je zaměřený na specifika krizové intervence a poradenství ve virtuálním prostředí.
Jde o kombinaci výcviků v chatové krizové intervenci a poradenství a v e-mailovém poradenství
v kontextu krizové intervence. Účastníci se seznámí s obecnými charakteristikami krize
a krizové intervence a s jejich aplikací v prostředí internetu, se zásadami a principy e-mailu
a chatu, jejich možnostmi a limity, typologií kontaktů, metodikou, etickými aspekty práce,
technickými možnostmi apod. Lektoři přitom vycházejí z dlouholeté praxe linky důvěry.
Jde o kombinaci výcviků v chatové krizové intervenci a poradenství a v e-mailovém poradenství
v kontextu krizové intervence. Účastníci se seznámí s obecnými charakteristikami krize
a krizové intervence a s jejich aplikací v prostředí internetu, se zásadami a principy e-mailu
a chatu, jejich možnostmi a limity, typologií kontaktů, metodikou, etickými aspekty práce,
technickými možnostmi apod. Lektoři přitom vycházejí z dlouholeté praxe linky důvěry.

Kurz Kompletní krizové intervence Praha (duben 2022 – říjen 2022)
Kurz je určen krizovým interventům, pracovníkům krizových linek, studentům psychologie, pracovníkům v sociálních službách, sociálním pracovníkům a dalším účastníkům se zájmem o oblast sociální prevence, sociálního poradenství, krizovou intervenci a telefonní krizovou intervenci.

Výcvik v komplexní krizové intervenci – 112 hodin
Výcvik komplexní krizové intervence v pomáhajících profesích připravuje účastníka na krizovou intervenci v situacích, kdy je jí třeba. V rámci výcviku jsou účastníci seznámeni s prací krizového interventa se zaměřením na jednotlivé situace např. klient s depresemi, smutky, se sebevražednými sklony, rodina v akutní krize, … . Do výcviku jsou zařazeny bloky teoretického výkladu a praktických nácviků technik. Součástí kurzu jsou i sebezkušenostní bloky a supervizní bloky. Zaměříme se na krizovou intervenci face to face, krizovou práci po telefonu. Nástavbou je potom práce s maily a krizová intervence v chatu. Výcvik komplexní krizové intervence 112 vyučovacích hodin dále ke kurzu nabízíme : Výcvik v internetovém poradenství 24 vyučovacích hodin Chatové poradenství I. a II. 24 vyučovacích hodin. Celkem 160 hodin. Kurz je možné absolvovat zvlášť nebo dohromady.

REMEDIUM – Různé vzájemně navazující vzdělávací programy v oblasti krizové intervence
Občanské sdružení REMEDIUM Praha od roku 1998 vytváří prostor pro vzdělávání, podporu a pomoc v psychosociální oblasti. REMEDIUM Praha dává příležitost ke zkvalitňování života.

Nabídka kurzů | Sdružení Linka bezpečí
Učíme to, co umíme nejlépe. Všichni naši lektoři působili nebo působí na Lince bezpečí, která má největší počet klientů ze všech linek důvěry v České republice.Vše, co se od nich naučíte, je ověřené touto praxí.
Moravští lektoři – Výcvik komplexní krizové intervence
Výcvik komplexní krizové intervence v pomáhajících profesích připraví absolventa na aplikaci krizové intervence v sociálních službách. Výcvik zahrnuje mimo jiné i přípravu pro sociální služby telefonická krizová pomoc, krizová pomoc a intervenční centra.